اخبار و رویدادها: متن نامه تبریک سفیر ایران در یونسکو به دکتر فاتح سرپرست دانشگاه شاهرود

متن نامه تبریک سفیر ایران در یونسکو به دکتر فاتح سرپرست دانشگاه شاهرود
سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳- ۰۸:۰۶:۲۷



متن نامه تبریک سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی یونسکو به دکتر محمد مهدی فاتح سرپرست دانشگاه شاهرود

اول دفتر بنام ایزد دانا

بر آستان جانان گر سر توان نهادن                     گلبانگ سر بلندی بر آسمان توان زد

 

جناب آقای دکتر فاتح 

استاد ارجمند و همشهری عزیز

 

باسلام و عرض تبریک و آرزوی روزی نو برای شما و دانشگاه شاهرود و نیز  شهر و دیار عزیزمان.

کیست که نداند پذیرش این مسئولیت ها چه کار پر مشغله و خطیری است. اما داستان عمر فرزند آدم اگر بخواهد حاصلی در پی داشته باشد جز این نمی تواند باشد.

طبیعت و تاریخ، شهر ما را برای موفقیت در عرصه های خدمات علمی و فرهنگی آماده کرده است و زیر ساخت پرداخته آن را چنان مهیا نموده است که می توان بدور از آلودگی های زیست محیطی و فرهنگی به سمت یک توسعه پاک و پایدار حرکت کرد.

این شهر متمایز از بسیاری از گستره های پر تعدد شهری در روزگار ما به صورتی ویژه و خاص در آمده است و گویی تاریخی است که در هیات جغرافیا رخ نمودن گشته است.

جغرافیایی که پا در زمین و سر بهئ آسمان بلند تاریخ دارد.

این ویژگی ها مسئولیت شما را در دانشگاه، علاوه بر ارتقا سطح دانشگاه به معنای تخصصی آن، در آگاهی بخشی عمومی به شهروندان عزیزمان و ارتقاء فرهنگی و مدنی ایشان، به مراتب دشوارتر و سنگین تر می نماید.

اما بی گمان آن کس که برای زندگی چرایی دارد با هر چگونه ای می سازد.

مسیر این تعاملات سازنده را دوازده قرن پیش بایزید بسطامی برای ما تدوین نموده است آن جا که فرمود، حیات در علم است و راحت در معرفت و رزق در ذکر

اما نتیجه این تمهیدات می بایست در سمت و سویی باشد که در یک فرآیند میان مدت، باور افکار عمومی مردم خصوصا جوانان به این سمت حرکت کند که ثروت واقعی شهر و کشور چیست و تلاش نماید آن را برای آیندگان پاک تر و سالم تر به یادگار بگذارد.

چشم آن دارم دانشگاه شاهرود که میروددر آغاز پنجمین دهه پیدایی خویش مدیریت نوین و اخلاق محور شما را به خود ببیند، بتواند در کنار همه ی وظایف ساختاری خود همچون تربیت دانش آموختگان  فرهیخته و دانا، تدوین پایان نامه ها و مقالات کاربردی و سنجیده علمی و بسط و گسترش  علم در معنای خاص و کلان خود، این باور را در سطح جامعه ارتقاء بخشد که ثروت 5/2 میلیون ساله جنگل ابر را با هیچ وسوسه ی خوش آب و رنگ ولی نافرجام اقتصادی و سیاسی معامله نکند و سرنوست این ودیعه ی نظیر الهی را به دست بی خردان و منفعت طلبان نسپارد.

امیدوارم دانشگاه بتواند در بسط تئوریک و گسترش عملی منطوق مشهور و آسمانی شیخ ابوالحسن خرقانی آن چنان کوشا باشد که آحاد جامعه آن را به عنوان یک ثروت ملی بشناسد و به آن ببالد و سایر چشم انداز های فرهنگی همه ی نواحی این خطه دلپذیر که ذکر آن ها به درازا می کشد را به فرهنگ جاری عمومی نزدیک نماید.

 

دانشمند محترم

جناب آقای دکتر فاتح

مجال خدمت برای عاشقان آن بی رحمانه اندک است و فرصت بس نامنتظر. دریغ که مدت عمر کوتاه است و به فرمایش حافظ بزرگ:

قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند                   بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم

به نوبه خود به عنوان یک دانشگاهی و یک شاهرودی وظیفه دارم از زحمات اساتید محترم آقایان دکتر مرادزاده و دکتر رجبی روسای پیشین آن مجموعه سترگ به نیکی یاد کنم، سعی همه ی آنها مشکورباد.

در پایان از درگاه کردگار دانا توفیق شما و همه دانشگستران  و دانش پژوهان شهر معلمان دین و اخلاق را ملتمسانه تمنا دارم و خدمت کلیه بزرگان و اساتید و دانشجویان و همشهریان حاضر در این جلسه ی فخیم عرض ادب و ارادت دارم.

همچنین از وزیر محترم علوم به خاطر عنایت ویژه به شهرمان تقدیر می نمایم.

 

امضا کنندگان

دکتر احمد جلالی سفیر ایران در سازمان جهانی یونسکو

سردار محمد شبانی

سردار فرهاد نظری

سردار علی خانی

 

 

12345