اخبار و رویدادها: چهارمین آیین تجلیل از پیشکسوت مهندسی معدن کشور، دکتر محمود احمدزاده

چهارمین آیین تجلیل از پیشکسوت مهندسی معدن کشور، دکتر محمود احمدزاده
شنبه ۷ دی ۱۳۹۲- ۱۲:۵۷:۰۰



آئین پاسداشت پیشکسوت مهندسی معدن ایران دکتر محمود احمدزاده هروی صبح 19 آذر در تالار شقایق های دانشگاه شاهرود با حضور استادان، فرهیختگان، مسئولان و پژوهشگران برگزار گردید.

اولین کنفرانس ملی مهندسی اکتشاف منابع زیرزمینی از 19 لغایت 20 آذرماه 92 به میزبانی دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه شاهرود برگزار شد.

دبیر اجرایی این کنفرانس با اعلام این خبر درباره  اهداف کنفرانس مذکور گفت: اکتشاف منابع زیرزمینی شامل مواد معدنی، مواد هیدروکربوری، آب و منابع زمین گرمایی است که این همه نقش مهمی در تولید انرژی ایفا می­نمایند. علاوه بر این صنایع مختلف برای تولیدات خود نیازمند مواد خام مختلف زیرزمینی همانند مواد معدنی فلزی و غیرفلزی، نفت و مشتقات آن، آب و ... می­باشند. برای دستیابی به این مواد نخستین گام اکتشاف آن هاست. امروزه روش­های اکتشافی از حالت سنتی و معمول آن خارج شده و بحث به کارگیری روش­های نوین، پیچیده و فناورانه بسیار جدی شده است. این روش­ها همواره در حال توسعه بوده و به طور واضحی به ابعاد انها افزوده می­شود. از جمله اهداف این روش­ها کاهش هزینه های پروژه های اکتشافی است.

دکتر علیرضا عرب امیری افزود: در این راستا دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه شاهرود به عنوان یکی از قدیمی­ترین مراکز آموزش عالی در زمینه اکتشاف و استخراج مواد معدنی، آب و اخیراً نفت و گاز در کشور، با پشتوانه علمی و اجرایی قابل توجه به فراهم آوردن زمینه برگزاری یک کنفرانس ملی در زمینه اکتشاف منابع زیرزمینی که به عنوان یک کنفرانس مستقل تا کنون سابقه برگزاری آن در کشور وجود نداشته، اقدام نموده است.

دبیر اجرایی و عضو کمیته برگزار کننده کنفرانس گفت: به یمن زاد روز با برکت حضرت امام موسی کاظم(ع) مراسم افتتاحیه این کنفرانس همراه با آئین پاسداشت پیشکسوت مهندسی معدن ایران دکتر محمود احمدزاده هروی صبح روز سه شنبه 19 آذر در تالار شقایق های این دانشگاه با حضور استادان، فرهیختگان، مسئولان و پژوهشگران برگزار شد.

شایان ذکر است وبگاه همایش به نشانی اینترنتی http://www.ncee2013.ir برای کسب اطلاعات بیشتر قابل استفاده و دسترسی عموم علاقه مندان و دانشگاهیان می باشد.

12345