اخبار و رویدادها: اولین کنگره ملی زغالسنگ در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود

اولین کنگره ملی زغالسنگ در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود
سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۱- ۱۰:۱۳:۱۷

اولین کنگره ملی زغالسنگ در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود

اولین کنگره ملی زغالسنگ به همت دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود با همکاری مجامع دانشگاهی و دیگر دستگاه ها از 8 لغایت 10 شهریورماه جاری برگزار می شود.

دکتر محمد عطائی دبیر اولین کنگره ملی زغالسنگ گفت: مهم ترین هدف برگزاری این کنگره ارائه دستاوردهای علمی و فناوری محققان و پژوهشگران در بخش های دانشگاهی و صنعتی در زمینه های گوناگون صنعت زغالسنگ است.

وی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره، آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور با فعالیت یکدیگر، مبادله افکار و ایده های خلاقانه و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران را برشمرد

رئیس دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان این مطلب که  مهم ترین وظیفه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور ایجاد بسترهای مناسب برای تولید محتوای علمی و ارائه راه  حل های علمی مبتنی بر یافته های تحقیقاتی برای حل مشکلات موجود در صنایع مختلف است خاطر نشان کرد: در راستای ادای دین نسبت به ارتقاء دانش در این زمینه، دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک به پشتوانه عظیم محققان و پژوهشگران این مرز و بوم بر آن شد با حضور اساتید دانشگاه، دانشجویان و مهندسان عزیز کشور اولین کنگره ملی زغالسنگ را برگزار نماید.

دکتر عطائی در ادامه با اشاره به فرصت کوتاه زمان اعلام فراخوان کنگره تا برگزاری آن، استقبال از کنگره را خوب ارزیابی کرد و افزود: در بازه زمانی پذیرش مقالات 140 مقاله توسط دبیرخانه کنگره دریافت شد که دریافت این تعداد مقاله بیش از پیش بینی اولیه برگزارکنندگان کنگره بود که نشان‌دهنده نیاز واقعی  احساس شده در برپایی این کنگره بود. پس از انجام مراحل داوری توسط کمیته داوران، 45 مقاله به صورت ارائه شفاهی و 61 مقاله به صورت ارائه پوستری مورد پذیرش قرار گرفت.

وی ضمن ابراز خورسندی از  ایجاد فرصت مناسب یادگیری و کسب مهارت های نوین برای شرکت کنندگان بالاخص اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشجویان، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی توسط صاحب نظران را از برنامه های این کنفرانس عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری این کارگاه ها برای معرفی آخرین ابداعات و تحولات در ابزارهای تحقیقاتی و تکنولوژی روز از دیگر برنامه هایی است که طی برگزاری این کنگره برگزار خواهد شد.

عطائی افزود: در حاشیه این کنگره، نمایشگاه تخصصی معدن و صنایع وابسته دایر شامل دو فضای نمایشگاهی (30 غرفه) همگام با برنامه کنگره دایر خواهند بود. نمایشگاه های مورد نظر فرصت مناسبی برای شرکت‌های سازنده، مشاوران، مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی و مؤسسات عمومی و سازمان‌ها ایجاد خواهد کرد تا آخرین دستاوردها، فن آوری ها و محصولات خود را به بازدید کنندگان و مشتریان ارائه نمایند.

دبیر کنگره در خاتمه با اعلام  سایت اینترنتی کنگره به نشانی http://www.icc2012.ir گفت: ان‌شاءالله با برگزاری این کنگره بتوان به افزایش مبادلات علمی، ایجاد و تعریف زمینه های پژوهشی مرتبط، جلب توجه مسئولان و صنعت به سرمایه گذاری پژوهشی، تشویق دانشجویان و محققان به تعریف پروژه های پژوهشی، آموزش و شناسایی کارشناسان متخصص در صنعت زغالسنگ مبادرت نمود.

 

12345